مقاله




سبک های بازی اتاق فرار


یک ژانر بازی که به اتاق های فرار خورده می شود، بازی های نقش آفرینی است و به طور خاص، بازی های نقش آفرینی زنده. همانطور که محبوبیت Dungeons و Dragons رشد کرد، گیمرها می خواستند فانتزی های Tabletop خود را در تنظیمات هرج و مرج بیشتر تجربه کنند. در دهه 1980، تعدادی از سازمان های ملی مانند سازمان بازی های نقش آفرینی انگلستان (NERO) و انجمن بین المللی بازی های فانتزی (IFGS)، مجموعه ای از قوانین و سناریوها برای بازیکنان را برای لباس پوشیدن در لباس خود، خود را با اسلحه تحت پوشش فوم و در سناریوهایی که نقش بازی، حل پازل و مبارزه را ترکیب می کنند. بعضی از این پیشگامان فرار، بازیکنان به دنبال سرنخ ها و حل پازل ها برای فرار از اتاق های قفل شده ساخته شده از فریم های پوشش داده شده در جنگل بودند. True Dungeon این مفاهیم را از نقش بازی کردن در زندگی واقعی به دست آورد و یک رویداد برای Gen Con در سال 2003 ایجاد کرد که در آن بازیکنان از طریق اتاق حل پازل در یک زمان محدود کار می کردند. هر بازیکن یک شخصیت داشت، و از طریق یک سیستم shuffleboard با هیولاها جنگید، اما هیچ مبارزهی زنده ای وجود نداشت.

یکی دیگر از سبک های بازی که الهام بخش فرار از سازندگان اتاق بود شکار پازل بود. شکار پازل، بازیکنان در تیم ها برای حل یک سری از پازل ها، که بسیاری از آنها نسخه های کاغذی یا دیجیتالی پازل های مبتنی بر کاغذ هستند و سپس به پازل های دیگر منجر می شوند، معمولا با هدف حل یک متا پازل که پازل های دیگر به خوراک سبک شکار پازل در حدود دهه است که MIT Mystery Hunt یکی از شناخته شدهترین سنتهای است که جوایز برای برنده شدن در این سریال شانس افتتاح شکار سال آینده است. همچنان در حال رشد در شکار پازل است، برخی از آنها در بارها و تجربه اجتماعی در حالی که دیگران را فراهم می کند پازل فوق العاده چالش و پیچیده است. پازل در اتاق فرار معمولا ساده تر از آنچه در شکار چالش پازل یافت می شود، اما تجربه مبتنی بر تیم از حل پازل همان است. بسیاری از اتاق فرار پس از شکار پازل ساختار یافته اند، اما با تمرکز بر پازل های فیزیکی در یک فضای محدود برای یک تیم واحد.